понедељак 18 дец 2017
  • Default font size
  • Decrease font size
elektronik sigara sitesi - elektronik sigara - ukash satin al

Ово је званичан веб-портал Шесте београдске гимназије. Чини га систем веб-сајтова: овај сајт,
стари сајтелектронско учење НОВО, алумни-сајт,  Фејсбук-страница , матурски радови 2013, као и више затворених вики и блог сајтова за потребе наставе.

Сврха наших сајтова није само информисање већ и обука чланова секције. Стога настојимо да пратимо развој технологије и сваких пар година правимо нови сајт. Некад бољи некад лошији. Шеста београдска гимназија имала је свој први сајт 2002, затим други 2004трећи 2006, четврти је уједно и први динамички сајт настао 2008.

27. октобра кренули смо на први излет у овој школској години. Право јесење јутро са маглом и кишицом. Обукли смо се како је ред: цокуле, топле јакне, шалове. Поздрављање, пријатељско пецкање, обавезно прозивање, све нам је то скратило време чекајући закаснеле. Чим је аутобус кренуо, кренула је и граја. Путујемо према Старој Пазови, па ка Инђији и даље ка Сремским Карловцима. Може и аутопутем, тако је брже, али је овако занимљивије.

Сремски Краловци, припадају географској регији Срем, чији назив стоји у имену насеља. Захваљујући својој славној прошлости, остали су важан културни и духовни центар српског народа. Пролазимо поред Саборне цркве Св. Николе барокне архитектуре, Градске куће грађене 1808., фонтане четири лава за коју постоји веровање у Карловцима, да онај ко попије воду са ове чесме остаје заувек везан за овај град. Настављамо до Карловачке гимназије: необично жуто-црвена фасада, ходници поплочани мермером, врата са живописним витражом. Улазимо у Свечану салу окићену средњевековном архитектуром, жарко црвеним зидовима и раскошним уљаним сликама. У библиотеци гимназије чувају прва издања Доситејевих, Вукових, Радичевићевих и Змајевих дела,а испред саме гимназије је биста Бранку Радичевићу, славном ученику и песнику ове школе. Улазимо у палату Патријаршије која је осим административног центра сада и музеј Српске православне цркве. Уз поставку предмета из 18. и 19. века пажњу су нам привукле слике мушкарца са необичним очима, које те прате из свих углова гледања, док ноге другог мушкарца на слици су увек окренуте ка теби. Настављамо шетњу поред многих, старих породичних кућа, као што је и кућа Димитрија Анастасијевића Сабова, богаташа и српског добротвора са племићком титулом. Кућа барокног стила са чипком од кованог гвожђа и иницијалима власника на прозорима.

Седамо у аутобус и после пар километара, возач, љут, одлучује да нас избаци у сред фрушкогорске шуме. Шалим се, ипак смо ми Планинарска секција и сада шетамо брдима Фрушке горе. Последње новембарско сунце стидљиво се пробија кроз грање, а ми стижемо до манастира Хопово. Већ ми је пред очима професорка која пита:" А у којем манастиру је боравио Доситеј Обрадовић?" Рецитујем у себи добро научену лекцију: „Своје прве монашке дане провео је у манастиру Хопово и то је описао у аутобиографији Живот и прикљученија". Док ми уредно подшишана трава и белина манастирских зграда још трепери испред очију, ми пуним гасом настављамо пут ка Сремској Митровици, „музеј под отвореним небом" у коме су остаци античке римске престонице, као барокне и класицистичке архитектуре 18. и 19. века. Улазимо у Царску палату и остајемо без даха: што због хладноће, што због усхићења. Палата представља јединствену грађевину, коју не можемо јасно дефинисати. Из приче сазнајемо да је пролазила кроз буран живот од I века п.н.е. до савременог доба. Откривен је уређај за централно грејање, као и разни геометријски орнаменти и остаци водоводне и канализационе мреже још из римског времена. Е, да нам је мало грејања, па да огрејемо руке и ноге. Пошто смо се добро охладили, одлазимо до првог ресторана на топлу чоколаду и парче пице. Пријало нам је иће и пиће па настављамо са историјом. Стижемо до спомен гробља „Сремски фронт". На каменим плочама уклесан је текст Добрице Ћосића који говори о суровом мучењу људи и жена. Они су у смрти чекали спас. Било их је 7 950.

Аутобусом настављамо пут Моровића на реци Босут, познатој по разноврсности рибље врсте. Сада већ уморни излазимо из аутобуса, јер смо стигли у специјални резерват природе „Засавица". Сазнајемо да је ту станиште ретких ендемских врста биљака и животиња, а својим очима смо се уверили да говеда и мангулице уживају на пространим пашњацима. И ми смо уживали у гулашу од меса чувених мангулица.

Све у свему, леп и незабораван дан. Одличан провод, чиста петица.

Тијана Добрић II 4

Субота 31. март, дуго очекивани дан. Весела екипа састала се код Цветкове пијаце, поневши са собом мало сендвича, мало слаткиша и оно што је најважније доооста добро расположења.
Суморно и поспано јутро убрзо је заменио жагор и смех веселе дружине. На челу са професорком Горданом Пудар, чика Добривојем и нашим цењеним Илијом стигли смо у мало, мајушно село Сочица, крај света и цивилизације. Ту смо посетили дворац барона Јовановића на Румунској граници.
Обишли смо и неколико православних цркава : манастир Месић, двор епархије Банатске и Саборну цркву Св.Николе, као и римокатоличку Катедралу Св.Герхарда.
Коначно! Дошло је и наших 5мин. Слободно време у центру Вршца. Прелеп дан допринео је додатном уживању. Седели смо у Вршачкој пивари и осећали се као једна велика породица. Стварно је било незаборавно. Време је било за планинарење! Уз велики напор,али и вољу и жељу попели смо се на врх Вршачке куле и ту је уследио најлепши период нашег излета. Време проведено на стенама и на висини од 200м додатно је испунила чика Илијина укусна сланина. Сумрак који је ускоро долазио, наговештавао је крај нашег излета. Време је било за повратак кући, иако то нико није желео. Око пола 9 аутобус је стигао у Београд. Овај излет ћемо дуго памтити и препричавати.

Софија Ђукић, Јована Згорелац

img 6171

IMG 6023

IMG 6110

IMG 6105

IMG 6184

IMG 6135

Школски донаторски динар

Трошковник школског донаторског динара погледајте овде

Филм o Шестој београдској гимназији

Филм направили бивши ученици Шесте: сценарио и режија Владимир Алексић, камера, избор музике и монтажа Бранко Исаковић, текст говори Ненад Ћирић. Коришћени материјали из архиве Шесте београдске гимназије.

Филм је премијерно приказан на прослави поводом 80. година наше школе.

Пријава

Наша школа

Бионет

ПИЛ

alsancak çiçek alsancak çiçekçi bornova çiçek bornova çiçek siparişi konak çiçek siparişi karşıyaka çiçek karşıyaka çiçekçi karşıyaka çiçek siparişi